ימי קורונה – ההזדמנות העסקית
בכל רע, יש טוב נכון שהיינו מוותרים על ימי קורונה. אבל הם כאן. ובינתיים, לפחות, הם לא מתכננים להיעלם מחיינו. ימי הקורונה גובים חיי
עוד ועוד פלטפורמות נוצרות באינטרנט לצורך שיווק דיגיטלי. חברות ותיקות ששיווקו את עצמן בעבר באמצעים אוף-ליין, שינו את פניהן. למשל: דפי זהב, עיתונות יומית ומקומית ועוד. הן יצרו כלים משלימים, מתוך הבנה שהכוח השיווקי נמצא באינטרנט ועימו כוח הקנייה. במאמר זה נעסוק בפיתוח של "גוגל לעסק שלי" ומשמעותו בעולם של שיווק דיגיטלי.
המלכים הבלתי מעורערים של האינטרנט, הינם ספקי הפלטפורמות הפופולריות ביותר לשיווק אינטרנטי: גוגל ופייסבוק. לצידם ניתן למצוא גם פלטפורמות אחרות לגמרי.
לדוגמא: אתרים שמיתגו את עצמם כמובילים עולמיים בתחומים שונים. אתרים כאלו הפכו לאפליקציות קבועות בסמארטפונים של רבים וטובים. לדוגמא: booking ,airbnb ועוד. גופים שמיתגו את עצמם כפלטפורמות שיווק מקומיות כמו: איזי, דפי זהב ו- 144. אתרים המתמחים בבעלי מקצוע כמו המקצוענים, דפי זהב וטוב, תודה. ומנועי השוואת מחירים כגון: זאפ, טריבאגו וכיו"ב.
מי שקורא את המפה השיווקית בשוק הדיגיטל - זו חברת גוגל. במשך שנים שימש גוגל מנוע חיפוש ודפדפן, המספקים מענה אוניברסלי של תוצאות חיפוש. בעמוד תוצאות אחד מוצגות לא פעם תוצאות מגוונות. למשל: מאמרים, מדריכים, חדשות, אתרים מסחריים, תמונות, סרטוני וידאו ומוצרים לרכישה. תוצאות החיפוש הופכות ליותר ויותר רלוונטיות הודות לאלגוריתמים החכמים של גוגל.
אבל תחכום לחוד, רלוונטיות לחוד והכנסות מפרסום לחוד. גוגל התקשתה דווקא באתגור המתחרה, פייסבוק, במאבק על תקציבי הפרסום הדיגיטלי. המודעות של גוגל מבוססות על מילות מפתח. בהיותן כאלה, הן ממוקדות תוכן בלבד. זה אפשר לפייסבוק, הצוברת מידע על אנשים, למקד ולטרגט קמפיינים פרסומיים. הן ברמת קהלי יעד על פי נתונים דמוגרפיים, מיקום גיאוגרפי או תחומי עניין. תקציבי פרסום ממוקדי קהלי יעד ואזורים שונים - נדדו מגוגל לפייסבוק.
תרומה לא מבוטלת לנדידת הפרסום לפייסבוק מהווה התחרות הנואשת על המיקום בעמוד הראשון בגוגל. מחירי הקידום האורגני - מאמירים. גם התחרות על הקישורים הממומנים העלתה את המחיר פר קליק. לפעמים המחיר כה גבוה עד שלרבים כבר לא משתלם לשלם. בנקודת איזון מסוימת הפרסום בגוגל פשוט הופך ללא כדאי ולא רלוונטי.
מהפכת הטלפון הסלולארי טרפה את כללי המשחק לחלוטין. פתאום המיקום הפך להיות משתנה של ממש בפרסום. אם אתה בעיר ראשון לציון - כנראה תעדיף אינסטלטור שנמצא ליד הבית שלך. קרבת נותן השירותים או החנות הינם חלק מהנוחות של המשתמש. יש בה הבטחה לא כתובה לקבלת שירות מהיר, במיוחד כשמדובר באנשי מקצוע או במשלוחים.
המיקום הגיאוגרפי חשוב בכל חיפוש שמטרתו רכישת שירותים או מוצרים מחוץ לבית. כל החלטה ספונטאנית מלווה בחיפוש בנייד וקבלת החלטות על פי תוצאות החיפוש.
כך צמחו אפליקציות כמו איזי. כך החזירה לעצמה דפי זהב חלק מהרלוונטיות שלה. בפייסבוק קהילות מבוססות מיקום גיאורגפי קיימות משחר נעוריה. זה מה שגרם לגוגל להתעשת ולספק מענה לעניין החיפוש הגיאוגרפי. כך צמח הרעיון של גוגל לעסק שלי, הידוע גם בשמות גוגל מקומות, גוגל ביזנס וגוגל עסקי.
גוגל הלכה עם הזרם ופיתחה כלי שיספק מענה למחפשים על פי מיקוד גיאוגרפי. בכך היא שיפרה משמעותית את הרלוונטיות של תוצאות החיפוש האורגניות. בנוסף, היא גם פתחה את שוק הפרסום הדיגיטלי לתחרות מחודשת. יותר גורמים יכולים להכנס למשבצת של גוגל לעסק שלי בתוצאות החיפוש. אפילו אם אין להם אתר אינטרנט. מספיק שיש לעסק שלהם כתובת הניתנת לאימות.
לא רק שהתחרות על התוצאות האורגניות הפכה רלוונטית יותר, אלא שגם עלויות הפרסום הפכו סבירות יותר. המיקוד הגיאוגרפי בקהלי יעד - מאפשר חשיפה לקהלי היעד הרלוונטיים ביותר. פתאום הזנב הארוך של גוגל - מקבל משמעות כספית. ברמת העלות לקליק הרי הפער בין "עו"ד לענייני נדל"ן" ל"עו"ד לענייני נדל"ן באשדוד" הינו משמעותי. זה אפשר כניסת עסקים קטנים מאוד לזירה הפרסומית בגוגל. נתח הפרסום שלה גדל ויש לו לאן לצמוח. הגדולים מפרסמים בזירה הארצית והקטנים צומחים דרך הפרסום הממוקד גיאוגרפית.
למעשה, גוגל לעסק שלי הפך להיות כוכב עולה במשחק השיווק הדיגיטלי. הוא מציע מיקוד שיווקי גיאוגרפי, בניית תדמית דרך ביקורות גולשים, וקיצור דרך לעמוד הראשון בגוגל. כמו כן, הוא מציע נוכחות אינטרנטית אסתטית ודינאמית (בתנאי שהכרטיס העסקי פעיל). החלק המרכזי בסיפור של גוגל לעסק שלי הוא השטח המוקצה לו בעמוד הראשון בגוגל. לא צריך יותר לנחות באתרים מתווכים כדי להופיע בעמוד הראשון בגוגל. בניגוד למקצוענים, דפי זהב, בוקינג וכד', הכרטיס העסקי מופיע ישירות בתוצאות החיפוש. זה חוסך הקלקות וזמן חיפוש בתוך אתרים מתווכים. התוצאות מיידיות, ישר לפרצוף והגולש יכול ליצור קשר מיידי מהעמוד הראשון הגוגל.
בכל רע, יש טוב נכון שהיינו מוותרים על ימי קורונה. אבל הם כאן. ובינתיים, לפחות, הם לא מתכננים להיעלם מחיינו. ימי הקורונה גובים חיי
עובדים מהבית – משנים סדרי שיווק המגיפה שהתרגשה עלינו משנה סדרי עולם ועבודה. משנה סדרי שיווק. מצריכה חשיבה מחודשת על שיווק דיגיטלי בימי קורונה. רבים
לא רוצים להלך עליכם אימים זה כבר ברור לכל. שיווק לוקאלי בגוגל תופס יותר ויותר נפח בתנועת הגולשים. אם אין לכם דף עסקי בגוגל, אתם
יש מי שמשחר קיומם באינטרנט לא נחו משיווק דיגיטלי. הם לא מפחדים מפרסום בגוגל. הם יודעים מה זה מילת מפתח. הם מכירים את מערכת אדוורדס
© כל הזכויות שמורות לתיקשורים
אזורי פעילות: חיפה והצפון, העמק, הגליל, באר שבע, תל אביב, חולון, בת-ים, ראשון לציון, פ"ת, בני ברק, רעננה, כפר סבא, עפולה, חדרה, רמת גן, הרצליה, רמת השרון, נתניה, ירושלים, בית שמש, צפת, טבריה, קריית שמונה, אילת, רחובות, יבנה, קריית גת, קריית מלאכי, אשדוד, אשקלון, קריית ביאליק, קריית אתא, הדרום